Proiectul ENSISMed – echitate, nediscriminare și integrare socială pentru îmbunătățirea performanțelor academice

Prin acest proiect, care a început în anul 2021, Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca și-a propus creşterea echităţii sociale, în vederea incluziunii sociale, sporirea accesului la învățământul superior și corelarea ofertei educaţionale cu nevoile actuale de pe piaţa muncii, prin oferirea, inclusiv, a unor sesiuni de consiliere și orientare în carieră.

Scopul principal al proiectului a fost, pe de o parte, promovarea ofertei educaționale a UMF „Iuliu Hațieganu”  în rândul elevilor proveniți din comunități defavorizate și sprijinirea acestora pentru a deveni studenți ai universității noastre. Pe de altă parte, proiectul și-a propus să sprijine și actualii studenți aflați în situații de risc, prin oferirea de cursuri de pregătire pentru examenul de admitere, de formare a unor competențe, precum și simulări de interviuri de angajare și sprijin financiar.

În cadrul ENSISMed s-au realizat mai multe activități menite să promoveze oferta educațională a UMF „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca, dar și vizite în mai multe școli. În cadrul celor patru vizite efectuate, elevilor le-au fost distribuite materiale informaționale și promoționale cu specializările și programele de studiu pentru care pot opta la examenul de admitere (Medicină, Farmacie, Medicină Dentară, Tehnică dentară, Nutriție și dietetică, Asistență Medicală Generală, Radiologie și Imagistică, Balneo-fiziokineto-terapie și recuperare.

De asemenea, în cadrul acestui proiect s-au realizat filme de prezentare a universității cu descrierea întregului proces de admitere, procedura pentru înscriere și informații despre examen.

Tot în cadrul acestui proiect au fost înregistrate și derulate patru cursuri de pregătire online, cuprinzând materiile de examen și au fost puse la dispoziția persoanelor interesate de concursul de admitere la UMF „Iuliu Hațieganu„ din Cluj-Napoca.

Proiectul a inclus și realizare unei baze de date cu studenții aflați în situatia de risc de abandon universitar timpuriu, pentru a facilita comunicarea și acordarea de sprijin acestor persoane.

Pentru 90 de studenții aflati în situație de risc de abandon universitar și cu o situație materială dificilă au fost programate și derulate 4 sesiuni de formare  pe următoarele teme: soluționarea problemelor, comunicare asertivă, inteligență emoțională, creativitate și gândire critică, managementul timpului, al conflictelor și al stresului, asumarea responsabiliății și luarea deciziilor.

50 de tineri, aflați în situații de risc, de la Farmacie, Asistență Medicală Generală, Balneo-fiziokineto-terapie, Nutriție și dietetică, respectiv Tehnică dentară, au avut parte și de simulări de interviuri de angajare. De asemenea, 100 de studenți ai universității noastre, cu venituri reduse și risc de abandon școlar, au primit, fiecare, sprijin financiar în valoare de 800 de lei.

În final, a fost realizat și un ghid de echitate socială și nediscriminare. Obiectivele și rezultatele proiectului au fost atinse în proporție de 100%.

În ceea ce privește managementul proiectului, fondurile au provenit din Fondul de Dezvoltare Instutuțională pe anul 2021, respectiv din contribuție proprie.