Admitere candidați internaționali 2025

Admiterea candidaților internaționali prin evaluarea documentelor atestând performanţele şcolare şi realizările personale ale candidaţilor 2025 - UMF Cluj-Napoca

Cine poate aplica?

Medicină – în limbile engleză şi franceză cu durata de 6 ani, 360 credite ECTS – pentru cetăţenii statelor membre UE, SEE, ai Confederaţiei Elveţiene sau ai statelor terţe (NON-UE).
 
Medicină – în limba română, cu durata de 6 ani, 360 credite ECTS – doar pentru cetatenii NON-UE;
 
Medicină dentară – în limbile engleză şi franceză, cu durata de 6 ani, 360 credite ECTS – pentru cetăţenii statelor membre UE, SEE, ai Confederaţiei Elveţiene sau ai statelor terţe (NON-UE);
 
Farmacie – în limba franceză, cu durata de 5 ani, 300 credite ECTS, – pentru cetăţenii statelor membre UE, SEE, ai Confederaţiei Elveţiene sau ai statelor terţe (NON-UE);
 
Balneofiziokinetoterapie și recuperare medicală – în limba română, cu durata de 3 ani, 180 credite ECTS – doar pentru cetăţenii statelor membre UE, SEE, ai Confederaţiei Elveţiene.
  • Absolvirea unui liceu acreditat în țara de origine
    Pot aplica pentru înscriere la studii în UMF Cluj-Napoca, prin concurs de evaluare a performanţelor şcolare şi a realizărilor personale, cetăţenii statelor membre UE, SEE, ai Confederaţiei Elveţiene sau ai statelor terţe (NON-UE). Condiția minimă de înscriere este absolvirea unui liceu acreditat în țara de origine și a cărui diplomă să permită accesul la studii universitare în țara respectivă şi să fie recunoscută de Ministerul Educației din România. (VEZI ANEXA 5).
     
  • Pașaport
    Pasaport valabil minim 6 luni de la data depunerii dosarului; (Nu se acceptă fotocopie după cartea de identitate!)
     
  • Competență lingvistică
    Pentru programele de studu cu predare în limba engleză și franceză, competenţa lingvistica se atestă prin depunerea la dosarul candidatului a unui certificat de competenţă lingvistică de nivel minim B2, conform Cadrului European Comun de Referință pentru Limbi Străine (CEFR), emis de instituții acreditate (universități, institute culturale, centre de limbi, alte organisme acreditate). Certificatele cu valabilitate limitată trebuie să fie valabile la data începerii anului universitar pentru care se face înmatricularea.
    În cazul în care candidatul a urmat integral și a absolvit studiile liceale în limba engleză/franceză, nu este necesară depunerea la dosar a unui certificat de competenţă lingvistică.
    Candidaţii care au obținut calificativul minim B2 la limba engleză sau franceză, conform Cadrului European Comun de Referință pentru Limbi Străine (CEFR), în cadrul examenului de bacalaureat vor prezenta actul în sine.
    Pentru programele de studu cu predare în limba română sunt recunoscute următoarele certificate:
    • Diplomă/Adeverință de absolvire a cursurilor anului pregătitor de limba română;
    • Acte de studii care să ateste cel puţin 4 ani de studii consecutivi urmaţi în limba română într-o unitate şcolară din sistemul naţional din România;
    • Certificate sau atestate de competenţă lingvistică de nivel minim B2, conform Cadrului European Comun de Referință pentru Limbi Străine (CEFR), eliberate de instituţiile de învăţământ superior acreditate din România care organizează anul pregătitor de limba română pentru cetăţenii străini, de lectoratele de limbă, literatură, cultură şi civilizaţie românească în universităţi din străinătate/Institutul Limbii Române sau de Institutul Cultural Român.

    UMF „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca va organiza examene de competență lingvistică pentru admiterea 2025, începând cu luna iunie 2025.

Cum pot aplica?

După înregistrarea dosarelor de către candidaţi, Departamentul Studenți Internaționali verifică dacă documentele încărcate şi informațiile furnizate sunt conforme cu cerinţele prezentei metodologii.

Candidatul este declarat eligibil când dosarul este complet şi primeşte un email de validare. Dacă dosarul este incomplet candidatul primește un email de invalidare.

În vederea comunicării eficiente, vă rugăm să verificați și căsuța Spam/Junk a adresei dumneavoastră de e-mail, pe toată perioada admiterii.

Completarea dosarelor este responsabilitatea candidatului și trebuie efectuată, exclusiv pe platforma de admitere, în termenul legal de depunere a dosarelor, conform calendarului de admitere. Dosarele invalidate nu sunt eligibile pentru evaluare.

Nu se vor lua în considerare documentele transmise prin poștă, e-mail sau curier.

1

ACCESEAZĂ PLATFORMA DE ADMITERE

LINK ADMITERE + DATE DESCHIDERE

2

CREEAZĂ UN CONT

Introduceți informațiile necesare. Verificați corectitudinea informațiilor și finalizați înregistrarea. Veți primi un e-mail de confirmare. Urmăriți instrucțiunile din email.

Dacă nu ați primit un e-mail, vă rugăm să verificați folderul spam.

3

VERIFICĂ LISTA DE DOCUMENTE

Verificați lista documentelor necesare din Metodologia de admitere.

4

COMPLETEAZĂ DATELE ÎN PLATFORMA + ÎNCARCĂ DOCUMENTELE

Selectați dacă aplicați ca cetățean UE sau NON-UE, pe baza pașaportului. Selectați sesiunea pentru care doriți să aplicați.

Completați cu atenție datele personale, cu majuscule, apoi încărcați fiecare document în câmpul corespunzător.

5

PLATEȘTE TAXA DE PROCESARE A DOSARULUI

Urmează instrucțiunile pentru plata taxei de procesare a dosarului. Puteti plati cu cardul bancar sau prin transfer bancar. Dacă optați pentru transfer bancar, trebuie să încarcați dovada plății în secțiunea corespunzătoare.

6

ÎNREGISTREAZĂ DOSARUL

Finalizați și înregistrați dosarul!

7

VERIFICĂ CONSTANT CONTUL DE E-MAIL

Verifica constant contul de e-mail și folderul spam. Veți primi e-mailuri în legatură cu starea dosarului dvs.

Evaluarea performanţelor candidaţilor în vederea admiterii este realizată de către o comisie aprobată la nivelul fiecărei facultăţi, prin analiza documentelor conţinute în dosarul de concurs al candidatului, pe baza unor criterii de selecţie generale la nivel de universitate şi specifice pentru fiecare facultate, în parte; (Vezi Anexa 4).

Rezultatele selecţiei nu pot fi contestate.

Calendar admitere

Facultatea de MedicinăFacultatea de Medicină DentarăFacultatea de Farmacie
Începerea înscrierilor pentru admitere05 mai 2025
Ultima zi de înscriere pentru sesiunea I a admiterii28 mai 2025
Afișarea rezultatelor pentru sesiunea I a admiterii06 iunie 2025
Data limită de confirmare a locurilor pentru sesiunea I a admiterii20 iunie 2025
Ultima zi de înscriere pentru sesiunea a II-a a admiterii26 iulie 2025
Afișarea rezultatelor pentru sesiunea a II-a a admiterii06 august 2025
Data limită de confirmare a locurilor pentru sesiunea a II-a a admiterii20 august 2025

Concursul de dosare se va desfăşura pe parcursul a două sesiuni, conform calendarului de admitere :

  1. Sesiunea I se adresează cetăţenilor statelor membre UE, SEE, ai Confederaţiei Elveţiene sau ai statelor terţe (NON-UE), care au promovat examenul de bacalaureat/absolvire, cu rezultate finale, în anii anteriori.
  1. Sesiunea II se adresează cetăţenilor statelor membre UE, SEE, ai Confederaţiei Elveţiene sau ai statelor terţe (NON-UE), care au promovat examenul de bacalaureat/absolvire, cu rezultate finale.

Candidații ai căror dosare au fost evaluate dar nu au fost admiși în sesiunea I, rămân în competiţie pentru sesiunea II, fără a mai achita o nouă taxă de procesare dosar.

Documente necesare

A. Legalizarea actelor de studii emise de către autoritățile din statele membre ale Uniunii Europene, SEE şi Confederaţia Elveţiană se realizează conform cerințelor Ministerului Educaţiei: https://cnred.edu.ro/lista-statelor-pentru-care-se-solicita-apostilarea-sau-supralegalizarea/.
  • Copiile actelor de studii eliberate de către autoritățile din statele membre ale Uniunii Europene, SEE şi ale Confederaţiei Elveţiene trebuie legalizate de către autoritățile competente din ţările emitente.
    • Dacă actele de studii sunt redactate în alte limbi decât limbile română, engleză sau franceză, traducerile acestora trebuie legalizate notarial.
  • Actele de studii eliberate în Grecia, Italia, Spania, Portugalia şi Cipru trebuie obligatoriu vizate cu Apostila de la Haga.
    • Legalizarea actelor de studii cu Apostila de la Haga se realizează după cum urmează: se apostilează documentul ORIGINAL (diploma de Bacalaureat, foaia matricolă de bacalaureat) şi se legalizează/apostilează o traducere după originalul deja apostilat.
    • Dacă actele de studii sunt redactate în alte limbi decât limbile română, engleză sau franceză, traducerile acestora trebuie legalizate notarial.
    • Atenție! Traducerile efectuate în Grecia vor fi legalizate de Ministerul Afacerilor Externe din Grecia sau vizate cu Apostila de la Haga.

B. Legalizarea actelor de studii și a certificatelor de naștere emise de către autoritățile dintr-o țară terţă (NON-UE) se realizează conform cerințelor Ministerului Educaţiei:

  • Pentru statele care sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, actele de studii supuse echivalării/ recunoașterii și certificatele de naștere trebuie vizate cu Apostila de la Haga de către autorităţile competente din ţările emitente.
  • Pentru documentele eliberate de autoritatile din statele care NU sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, actele de studii și certificatele de naştere vor fi vizate spre autentificare de către Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă.

Scutirea de supralegalizare este permisă în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate.

Pentru diplomele din Republica Moldova nu este necesară apostilarea sau supralegalizarea.

Diplomele emise anterior anului 2008 (cât și diplomele emise după 2008 care nu pot fi verificate prin portal) vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate eliberată de Ministerul Educaţiei din Republica Moldova, în original.

Taxe

Taxa de procesare a dosarului: 300 EUROnerambursabilă

Taxa de școlarizare: 8500 EURO/AN

Confirmarea locului: 1/2 din taxa de școlarizarenerambursabilă

Tranșa a doua se poate achita prin transfer bancar folosind coordonatele bancare de mai jos.

Metode de plată: card bancar prin platforma online sau transfer bancar

Beneficiar: Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Haţieganu”

Adresa beneficiarului: str. Victor Babeș nr. 8, cod poștal 400012, Cluj-Napoca, România

Număr cont beneficiar – CONT IBAN: RO56 BTRL 0130 4202 9645 65XX

COD SWIFT: BTRLRO 22

Banca beneficiarului: Banca Transilvania

Adresa băncii: Str. Eroilor, Nr. 36, Cod poștal 400129, Cluj-Napoca, România

Contact

Echipa Departamentului Studenți Internaționali

Director de departament:

Secretariat: