Admitere candidați internaționali 2025
Admiterea candidaților internaționali prin evaluarea documentelor atestând performanţele şcolare şi realizările personale ale candidaţilor 2025 - UMF Cluj-Napoca
- Locație: CLUJ-NAPOCA
- Programe de studiu: Medicină, Medicină Dentară, Farmacie, BFK
- Sesiune: Mai - Iulie 2025
- Limbi de predare: engleză, franceză, română
- Durata studiilor: 6 ani (MG, MD), 5 ani (F) și 3 ani (BFK)
Cine poate aplica?
- Absolvirea unui liceu acreditat în țara de origine
Pot aplica pentru înscriere la studii în UMF Cluj-Napoca, prin concurs de evaluare a performanţelor şcolare şi a realizărilor personale, cetăţenii statelor membre UE, SEE, ai Confederaţiei Elveţiene sau ai statelor terţe (NON-UE). Condiția minimă de înscriere este absolvirea unui liceu acreditat în țara de origine și a cărui diplomă să permită accesul la studii universitare în țara respectivă şi să fie recunoscută de Ministerul Educației din România. (VEZI ANEXA 5).
- Pașaport
Pasaport valabil minim 6 luni de la data depunerii dosarului; (Nu se acceptă fotocopie după cartea de identitate!)
- Competență lingvistică
Pentru programele de studu cu predare în limba engleză și franceză, competenţa lingvistica se atestă prin depunerea la dosarul candidatului a unui certificat de competenţă lingvistică de nivel minim B2, conform Cadrului European Comun de Referință pentru Limbi Străine (CEFR), emis de instituții acreditate (universități, institute culturale, centre de limbi, alte organisme acreditate). Certificatele cu valabilitate limitată trebuie să fie valabile la data începerii anului universitar pentru care se face înmatricularea.
În cazul în care candidatul a urmat integral și a absolvit studiile liceale în limba engleză/franceză, nu este necesară depunerea la dosar a unui certificat de competenţă lingvistică.
Candidaţii care au obținut calificativul minim B2 la limba engleză sau franceză, conform Cadrului European Comun de Referință pentru Limbi Străine (CEFR), în cadrul examenului de bacalaureat vor prezenta actul în sine.
Pentru programele de studu cu predare în limba română sunt recunoscute următoarele certificate:- Diplomă/Adeverință de absolvire a cursurilor anului pregătitor de limba română;
- Acte de studii care să ateste cel puţin 4 ani de studii consecutivi urmaţi în limba română într-o unitate şcolară din sistemul naţional din România;
- Certificate sau atestate de competenţă lingvistică de nivel minim B2, conform Cadrului European Comun de Referință pentru Limbi Străine (CEFR), eliberate de instituţiile de învăţământ superior acreditate din România care organizează anul pregătitor de limba română pentru cetăţenii străini, de lectoratele de limbă, literatură, cultură şi civilizaţie românească în universităţi din străinătate/Institutul Limbii Române sau de Institutul Cultural Român.
UMF „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca va organiza examene de competență lingvistică pentru admiterea 2025, începând cu luna iunie 2025.
Cum pot aplica?
După înregistrarea dosarelor de către candidaţi, Departamentul Studenți Internaționali verifică dacă documentele încărcate şi informațiile furnizate sunt conforme cu cerinţele prezentei metodologii.
Candidatul este declarat eligibil când dosarul este complet şi primeşte un email de validare. Dacă dosarul este incomplet candidatul primește un email de invalidare.
În vederea comunicării eficiente, vă rugăm să verificați și căsuța Spam/Junk a adresei dumneavoastră de e-mail, pe toată perioada admiterii.
Completarea dosarelor este responsabilitatea candidatului și trebuie efectuată, exclusiv pe platforma de admitere, în termenul legal de depunere a dosarelor, conform calendarului de admitere. Dosarele invalidate nu sunt eligibile pentru evaluare.
Nu se vor lua în considerare documentele transmise prin poștă, e-mail sau curier.
1
ACCESEAZĂ PLATFORMA DE ADMITERE
LINK ADMITERE + DATE DESCHIDERE
2
CREEAZĂ UN CONT
Introduceți informațiile necesare. Verificați corectitudinea informațiilor și finalizați înregistrarea. Veți primi un e-mail de confirmare. Urmăriți instrucțiunile din email.
Dacă nu ați primit un e-mail, vă rugăm să verificați folderul spam.
3
VERIFICĂ LISTA DE DOCUMENTE
Verificați lista documentelor necesare din Metodologia de admitere.
4
COMPLETEAZĂ DATELE ÎN PLATFORMA + ÎNCARCĂ DOCUMENTELE
Selectați dacă aplicați ca cetățean UE sau NON-UE, pe baza pașaportului. Selectați sesiunea pentru care doriți să aplicați.
Completați cu atenție datele personale, cu majuscule, apoi încărcați fiecare document în câmpul corespunzător.
5
PLATEȘTE TAXA DE PROCESARE A DOSARULUI
Urmează instrucțiunile pentru plata taxei de procesare a dosarului. Puteti plati cu cardul bancar sau prin transfer bancar. Dacă optați pentru transfer bancar, trebuie să încarcați dovada plății în secțiunea corespunzătoare.
6
ÎNREGISTREAZĂ DOSARUL
Finalizați și înregistrați dosarul!
7
VERIFICĂ CONSTANT CONTUL DE E-MAIL
Verifica constant contul de e-mail și folderul spam. Veți primi e-mailuri în legatură cu starea dosarului dvs.
Evaluarea performanţelor candidaţilor în vederea admiterii este realizată de către o comisie aprobată la nivelul fiecărei facultăţi, prin analiza documentelor conţinute în dosarul de concurs al candidatului, pe baza unor criterii de selecţie generale la nivel de universitate şi specifice pentru fiecare facultate, în parte; (Vezi Anexa 4).
Rezultatele selecţiei nu pot fi contestate.
Calendar admitere
Facultatea de Medicină | Facultatea de Medicină Dentară | Facultatea de Farmacie | |
Începerea înscrierilor pentru admitere | 05 mai 2025 | ||
Ultima zi de înscriere pentru sesiunea I a admiterii | 28 mai 2025 | ||
Afișarea rezultatelor pentru sesiunea I a admiterii | 06 iunie 2025 | ||
Data limită de confirmare a locurilor pentru sesiunea I a admiterii | 20 iunie 2025 | ||
Ultima zi de înscriere pentru sesiunea a II-a a admiterii | 26 iulie 2025 | ||
Afișarea rezultatelor pentru sesiunea a II-a a admiterii | 06 august 2025 | ||
Data limită de confirmare a locurilor pentru sesiunea a II-a a admiterii | 20 august 2025 |
Concursul de dosare se va desfăşura pe parcursul a două sesiuni, conform calendarului de admitere :
- Sesiunea I se adresează cetăţenilor statelor membre UE, SEE, ai Confederaţiei Elveţiene sau ai statelor terţe (NON-UE), care au promovat examenul de bacalaureat/absolvire, cu rezultate finale, în anii anteriori.
- Sesiunea II se adresează cetăţenilor statelor membre UE, SEE, ai Confederaţiei Elveţiene sau ai statelor terţe (NON-UE), care au promovat examenul de bacalaureat/absolvire, cu rezultate finale.
Candidații ai căror dosare au fost evaluate dar nu au fost admiși în sesiunea I, rămân în competiţie pentru sesiunea II, fără a mai achita o nouă taxă de procesare dosar.
Documente necesare
Listă cu documentele necesare pentru dosarul de înscriere; Cerințe de traducere și legalizare.
Cum se legalizează documentele solicitate (acte de studii și certificate de naștere) în funcție de țara emitentă?
- Copiile actelor de studii eliberate de către autoritățile din statele membre ale Uniunii Europene, SEE şi ale Confederaţiei Elveţiene trebuie legalizate de către autoritățile competente din ţările emitente.
- Dacă actele de studii sunt redactate în alte limbi decât limbile română, engleză sau franceză, traducerile acestora trebuie legalizate notarial.
- Actele de studii eliberate în Grecia, Italia, Spania, Portugalia şi Cipru trebuie obligatoriu vizate cu Apostila de la Haga.
- Legalizarea actelor de studii cu Apostila de la Haga se realizează după cum urmează: se apostilează documentul ORIGINAL (diploma de Bacalaureat, foaia matricolă de bacalaureat) şi se legalizează/apostilează o traducere după originalul deja apostilat.
- Dacă actele de studii sunt redactate în alte limbi decât limbile română, engleză sau franceză, traducerile acestora trebuie legalizate notarial.
- Atenție! Traducerile efectuate în Grecia vor fi legalizate de Ministerul Afacerilor Externe din Grecia sau vizate cu Apostila de la Haga.
B. Legalizarea actelor de studii și a certificatelor de naștere emise de către autoritățile dintr-o țară terţă (NON-UE) se realizează conform cerințelor Ministerului Educaţiei:
- Pentru statele care sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, actele de studii supuse echivalării/ recunoașterii și certificatele de naștere trebuie vizate cu Apostila de la Haga de către autorităţile competente din ţările emitente.
- Pentru documentele eliberate de autoritatile din statele care NU sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, actele de studii și certificatele de naştere vor fi vizate spre autentificare de către Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă.
Scutirea de supralegalizare este permisă în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate.
Pentru diplomele din Republica Moldova nu este necesară apostilarea sau supralegalizarea.
Diplomele emise anterior anului 2008 (cât și diplomele emise după 2008 care nu pot fi verificate prin portal) vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate eliberată de Ministerul Educaţiei din Republica Moldova, în original.
Taxe
Taxa de procesare a dosarului: 300 EURO – nerambursabilă
Taxa de școlarizare: 8500 EURO/AN
Confirmarea locului: 1/2 din taxa de școlarizare – nerambursabilă
Tranșa a doua se poate achita prin transfer bancar folosind coordonatele bancare de mai jos.
Metode de plată: card bancar prin platforma online sau transfer bancar
Beneficiar: Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Haţieganu”
Adresa beneficiarului: str. Victor Babeș nr. 8, cod poștal 400012, Cluj-Napoca, România
Număr cont beneficiar – CONT IBAN: RO56 BTRL 0130 4202 9645 65XX
COD SWIFT: BTRLRO 22
Banca beneficiarului: Banca Transilvania
Adresa băncii: Str. Eroilor, Nr. 36, Cod poștal 400129, Cluj-Napoca, România
Informații înmatriculare
După confirmarea locului, Departamentul Studenti internaționali transmite transmite la inceputul lunii septembrie, informații despre înmatricularea finală (perioada de înmatriculare, contracte de studii, locație etc). În acest sens, vă recomandăm verificarea căsuței de e-mail cu regularitate. Perioada de înmatriculare are loc, în ultumele 2 săptămâni ale lunii septembrie, prin depunerea în original a documentelor încarcare pe platforma de admitere, precum și a altor documente solitate de către departament.
Proceduri viza
Cetățenii Uniunii Europene, SEE și ai Confederației Elvețiene nu au nevoie de viză de studii în România.
Toți studenții trebuie să-și anunțe șederea la organele Ministerului Administrației și Internelor din România. Departamentul Studenți Internaționali îi va consilia din acest punct de vedere.
Cetățenii țărilor terțe (NON-UE) au nevoie de viză de studii, tip D, eliberată de Ambasada României în țara de origine. Viza se eliberează în baza Scrisorii de Acceptare la studii emisă de către Direcția Generală Relaţii Internaţionale şi Afaceri Europene din cadrul Ministerului Educaţiei. Departamentul Studenți Internaționali va face demersurile în vederea obținerii Scrisorii de Acceptare la studii.
Pentru obținerea vizei de studii, tip D, este obligatorie achitarea integrală a taxei de școlarizare pentru primul an de studiu. Toți studenții trebuie să-și anunțe șederea la organele Ministerului Administrației și Internelor din România. Departamentul Studenți Internaționali îi va consilia din acest punct de vedere.
Recunoașterea studiilor
Pentru cetățenii Uniunii Europene, ai SEE și ai Confederației Elvețiene, studiile sunt recunoscute de către Centrul Național de Recunoaștere şi Echivalare a Diplomelor, organism al Ministerului Educației din România.
Între documentele cuprinse în dosarul de înscriere se află cele necesare recunoașterii studiilor liceale. Dacă ați fost declarat admis și dosarul dumneavoastră este complet, Universitatea înaintează documentele spre recunoaștere către Centrul Național de Recunoaștere și Echivalarea Diplomelor. În urma evaluării dosarului la Centrul Național de Recunoaștere și Echivalarea Diplomelor se emite o adeverință care vă conferă dreptul să urmați studii universitare în România.
Nerecunoașterea studiilor liceale de către Centrul Național de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor atrage după sine pierderea calității de student și a tuturor taxelor plătite până în acel moment.
Pentru cetăţenii din ţările terţe (NON-UE), echivalarea studiilor liceale este efectuată de către Direcția Generală Relaţii Internaţionale şi Afaceri Europene din cadrul Ministerului Educației din România.
Între documentele cuprinse în dosarul de înscriere se află și cele necesare recunoașterii studiilor liceale. Dacă ați fost declarat admis și dosarul dumneavoastră este complet, Direcția Generală Relaţii Internaţionale şi Afaceri Europene emite o scrisoare de acceptare la studii care vă este indispensabilă obținerii vizei de studii, tip D.
Nerecunoașterea studiilor liceale de către Direcția Generală Relaţii Internaţionale şi Afaceri Europene atrage după sine pierderea calității de student și a tuturor taxelor plătite până în acel moment.
Precizări importante
- prezentarea documentelor de studii, în original, în momentul înscrierii;
- îndeplinirea condiţiilor legale de înscriere, inclusiv recunoaşterea şi echivalarea studiilor liceale de către autorităţile statului român;
- semnarea contractului de studii şi achitarea obligațiilor financiare.
Transfer
Studentul declarat admis în anul I la programul de studiu Medicină sau Medicină dentară NU poate opta pentru schimbarea programului de studiu la care a fost admis, în cadrul aceluiaşi an universitar.
Transferurile între cele 2 programe de studii sunt posibile, în limita locurilor disponibile și pe baza unor motive justificate, numai după absolvirea primului an de studiu.
Studenţii înscriși la programul de studiu Farmacie NU se pot transfera la celelalte programe de studiu ale universității.
Anexe
-
Anexa 1
Formular de solicitare a evaluarii in vederea admiterii in anul universitar 2025-2026 -
Anexa 2
Declaratie -
Anexa 3
Acord GDPR -
Anexa 4
Criterii generale aplicate pentru evaluarea performantelor candidatilor -
Anexa 5
Lista diplomelor de studii liceale recunoscute de ME pentru inscrierea cetatenilor straini la studii universitare de licenta
Contact
- Adresă: Strada Gh. Marinescu nr. 23, camera 1, Cluj-Napoca, jud. Cluj, cod 400337
- E-mail: internationalstudent@umfcluj.ro
- Telefon: +40-371-789159
- Program cu publicul: luni – joi, 11:00 – 15:00
Echipa Departamentului Studenți Internaționali
Director de departament:
- Conf. dr. Cosmin CARAIANI
Secretariat:
- Cornelia IACOB
- Casandra PUGNA
- Monica COPOȚ
- Mihaela POP